#12 Akceptacja


AKCEPTACJA




Dość oklepany temat. Dużo osób mówi, że wystarczy polubić siebie i wszystko będzie dobrze. Niestety, to nie jest takie łatwe.  Nie zawsze jesteśmy w stanie tak po prostu zmienić zdanie na jakiś temat.

Akceptować siebie to pozwolić sobie na to, aby być takim jakim się jest i równocześnie pozwolić innym na to samo.

Wszystko zaczyna się od nas. Musimy być zdania, że to my jesteśmy na pierwszym miejscu. Łatwiej mówiąc, musimy być czasem takimi malutkimi egoistami.

 Jeśli nie lubimy siebie to dlaczego inni mieliby lubić nas? 

Dla mnie akceptacja jest jak początek drogi do pewności siebie. Jest ona potrzebna do naszego szczęścia i spełnienia.
- - -
Ostatnio zaczęłam trochę inaczej patrzeć na to co dzieje się dookoła. Zazwyczaj zwracałam uwagę na to, czy wyglądam dobrze-tak jak moje koleżanki-, czy z moją cerą jest wszystko okej. Teraz postawiłam bardziej na siebie. Zaczęłam ubierać to co mi się podoba, nie patrząc na opinie innych. Nie przejmuje się swoimi niedoskonałościami tak bardzo, mimo że to teraz mam z nimi większy problem.  Chciałam patrzeć na swój własny styl, niż na to, czy będę się komuś w tych ubraniach podobać. Chciałam po prostu ubrać czasem zwykłą, ogromną, cieplutką bluzę i czuć się tak świetnie jak przy dziewczęcych sukienkach.
Ponieważ nic nas w życiu nie powinno ograniczać. Żadni znajomi, a szczególnie nasze kompleksy, czy słabsze strony w naszej opinii. Musimy być tacy jacy chcemy być, a nie tacy jak ktoś chce żebyśmy byli. Nie musimy się dostosowywać. Nie musimy się zmieniać, żeby ktoś nas polubił. Po prostu róbmy to na co mamy ochotę. Przynajmniej się starajmy.
 Każdy ma gorsze dni. Nawet ludzie uważani przez nas za idealnych. Mamy chwile załamania, gdzie myślimy, że te wszystkie rzeczy to jedna, wielka bzdura. Ale musimy dążyć do tego, żeby zdarzało się nam to jak najrzadziej. Nikt nie jest perfekcyjny.

- - -
Najgorszą rzeczą dla mnie jest porównywanie się do innych. Myślimy sobie, że ta osoba ma to i to lepszego ode mnie, a tamta jeszcze co innego. Zaczynamy zazdrościć, patrzeć na siebie i wymyślać coraz to nowe kompleksy.  Musimy pamiętać, że mamy do zaoferowania coś więcej niż tylko okładkę. W naszej akceptacji pomogą nam również nasi bliscy i znajomi. Ważne, aby otaczać się ludźmi, którzy akceptują nas, wywołują na naszej buzi uśmiech i są tutaj dla nas. Nieodpowiednie znajomości mają często zły wpływ. Nie przejmujcie się opiniami na swój temat.
- - -
O wiele ważniejszą rzeczą dla mnie od wyglądu jest charakter. Pamiętajmy o dążeniu do samorealizacji; do tego, aby być najlepszą wersją siebie, by być dobrym człowiekiem. Warto jest mieć poczucie zadowolenia z siebie.
- - -
Oczekujemy akceptacji od innych, więc i my ich akceptujmy. Szacunek jest podstawą i nie wolno o nim zapominać.




Zachęcam do pooglądania filmu "Sierra Burgess jest przegrywem", który porusza ten temat.



Anonimowa

11 komentarzy:

  1. Akceptacja samego siebie jest wbrew pozorom bardzo trudna, ale i potrzebna w życiu.
    Pozdrawiam.
    www.tipsforyoungers.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się, że zaakceptowanie samego siebie czasami bywa trudne ale próbować zawsze trzeba! Fajny post :)

    Mój blog Miszczak.photography

    OdpowiedzUsuń
  3. Akceptacja siebie jest trudna, ale niezwykle ważna by osiągnąć szczęście :) Tak naprawdę zrozumiałam to dopiero gdy skończyłam szkołę. W akceptacji siebie bardzo pomógł mi blog i myślę że przebywanie w blogosferze leczy z braku akceptacji.
    Pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Akceptacja siebie jest naprawdę bardzo trudna i czasami sama mam z nią kłopot, aczkolwiek staram się nad nią pracować :) Dla mnie również najgorszym czym może być jest porównywanie się z innymi, a tak naprawdę nie wiemy jaką własną historię musieli przejść Ci ludzie...
    Warto otaczać się ludźmi, którzy akceptują nas takimi jakimi jesteśmy z naszymi wadami oraz zaletami ^^ Świetny post! Pozdrawiam oraz dziękuję bardzo za odwiedziny ♥
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Akceptacja jest bardzo ważna, jeżeli chce się być szczęśliwym i spełnionym w życiu.

    Obserwuję
    https://inspiracjepatrycjil.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Akceptacja siebie na początku jest trudna, ale tak naprawdę praca nad zmianą zdania na temat samej siebie oraz czas sprawiają, że ją osiągamy! MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na początku zawsze jest trudno, ale warto dążyć ku osiągnięciu jej.

      Usuń

*Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz!-to dla mnie wielka motywacja.
*Pamiętajcie o linku do waszego bloga-na pewno zajrzę.
*Jeśli mój blog ci się spodobał- zaobserwuj.

Copyright © 2014 Świat Anonima , Blogger