#8 13 REASON WHY 2

Hejo wszystkim !

Nie było mnie tu tylko przez tydzień. Tylko... Ale to właśnie dlatego, że poświęciłam cały swój wolny czas na oglądanie drugiego sezonu "13 powodów". Odcinki trwają ok. 50 minut, więc oglądanie zabiera nam trochę z codziennego dnia. Jednak chciałam odhaczyć już ten sezon, a zarazem zobaczyć jak skończą się w nim losy bohaterów. Na pewno ominę tutaj spojlery z 2 sezonu, ale mogę odwołać się do pierwszego, także OSTRZEGAM ! ;) Będzie to na pewno odpowiedni post dla osób przed 2 sezon.




Jak wiemy pierwszy sezon było o tym, że Hannah Baker popełniła samobójstwo. Nagrała ona kasety, gdzie zostało opisanych trzynaście doświadczeń, które doprowadziły ją do podjęcia decyzji o odebraniu sobie życia. W 2 sezonie wszystko kręci się wokół procesu sądowego, który ma wyjaśnić przyczyny śmierci dziewczyny. Problemem jest to, która strona ostatecznie wygra. Bardzo cenne będą zeznania uczniów. 




Czytałam wiele opinii na temat kolejnego sezonu i dużo osób uważa, że był on niepotrzebny, że historia głównej bohaterki już się przecież zakończyła i nie ma sensu dalej tego kontynuować, że 2 będzie bardzo naciągany i niepotrzebny.  Jednak moim zdaniem 2 sezon jest świetnym dodatkiem. Wraz z odcinkami dowiadujemy się kim tak naprawdę była Hannah Baker, a także o rzeczach, o których nie było mowy na kasetach. Nie każdy będzie uważał, że był on konieczny, jednak warto go pooglądać z czystej ciekawości.




Całości towarzyszy świetnie dobrana muzyka. Bardzo cenię sobie grę aktorską bohaterów. Mamy tam wiele scen, które wymagały dużych umiejętności od nich. Serial porusza dość ciężką tematykę. Mówi o częstych problemach w naszych czasach., np. o  samobójstwie, gwałcie , nękaniu. Zawiera on pewną przestrogę. Pokazuje jak możemy ranić kogoś nieświadomie poprzez słowa i czyny. Zwraca uwagę na to, aby pomagać innym jeśli widzimy, że coś jest nie tak.  Możemy wywnioskować z niego wiele cennych rzeczy i wyciągnąć lekcję na przyszłość. Daje nam dużo do myślenia. Możemy przez chwilę zastanowić się: czy czasem ja nie jestem powodem dla kogoś ? Czy jestem dobrym człowiekiem? Czasem warto zrobić sobie taki rachunek sumienia.Oczywiście, nie uważam, że 2 sezon był wybitny. Jednak był całkiem dobry. Może i jest on niepotrzebny, ale oglądałam go z ciekawością  i aż nie mogłam się doczekać zakończenia. W wielu sytuacjach trzyma nas w napięciu, wywołuje śmiech i łzy. Takie seriale są potrzebne. Mogą nas wiele nauczyć. Należy wnioskować z niego odpowiednie rzeczy.



Nie zapominajmy, że oglądanie seriali ma być przyjemnością. Od czasu do czasu możemy zrobić sobie chwilkę dla siebie i pooglądać choć jeden odcinek. To całkiem zrozumiałe. Czasem warto odpocząć od wszystkiego, włączyć jakikolwiek odcinek i żyć historią bohaterów.


PODSUMOWANIE

Ocen 1 sezonu-7/10
Ocena 2 sezonu-8/10

Jak dla mnie 2 sezon był nieco lepszy, ale pamiętajcie, że to tylko moje zdanie.
A co wy o nim myślicie? Może macie jakieś ciekawe seriale do obejrzenia? Zbliżają się wakacje, dlatego będziemy mieli całkiem sporo czasu na oglądanie.

Anonimowa

32 komentarze:

  1. Obejrzałam tylko pierwszy odcinek z pierwszego sezonu i szczerze mówiąc, nie przypadł mi ten serial do gustu.
    Pozdrawiam!
    My blog

    OdpowiedzUsuń
  2. Oglądałam pierwszy sezon ale strasznie się męczyłam. Na drugi pewnie się nie skuszę :D
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem tak jest, że serial nas nie przyciąga. Wrażenie, że chcemy pochłonąć wszystko w jedną godzinę z ciekawości jest nam obce :) Pozdrawiam !

      Usuń
  3. Niestety nie oglądałam :(
    https://zuzannajedra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam już tyle dobrego o tym serialu... muszę go koniecznie zobaczyć :) bardzo mnie ciekawi, tylko nie mam kiedy zacząć oglądać, cały czas coś mi wypada :D
    Pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że znajdziesz czas. Pozdrawiam ! :*

      Usuń
  5. Zaczęłam oglądać pierwszy sezon jakiś czas temu, ale stanęło na drugim/trzecim odcinku i dalej jakoś nie mogę. Nie wiem dlaczego, możliwe że długość odcinków mi ciążyła i przeważała nad faktem, że fabuła całkiem mnie ciekawiła :)
    Może kiedyś wrócę do tego serialu, bo po wszechobecnych trailerach drugiego sezonu jestem ciekawa jak to tam wszystko wyglądało :)
    Buziak,
    Ola ;)
    MOLE TEATRALNE

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja. Odcinki są dość długie i mogą nas czasem nudzić, ale i tak warto przebrnąć przez nie wszystkie. Pozdrawiam !

      Usuń
  6. Dla mnie oba sezony to mistrzostwo! :D Uwielbiam ten serial, ponieważ to on zachęcił mnie do zostania psychologiem. Mam już w planach obejrzeć jeszcze raz 1 i 2 sezon. Dla mnie genialny serial i nie uważam, żeby to było naciągane.

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To niesamowite, że seriale mogą mieć taki wpływ na innych !

      Usuń
  7. Tyle słyszałam o tym serialu dobrego, a jakoś nie potrafię się za niego zabrac.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto pooglądać i przekonać się czy rzeczywiście jest dobry ! Mam nadzieję, że uda Ci się jakoś za niego zabrać !

      Usuń
  8. Oglądałam pierwszy sezon 13 powodów. Szczerze mówiąc zbytnio mnie nie wciągnął,oglądam teraz ,,Pamiętniki Carrie''- bardzo polecam.
    Jesteś chętna na wspólną obserwację? Daj znać u mnie
    http://nkarolainn.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie nigdy nie słyszałam o tym serialu, ale na pewno sprawdzę !

      Usuń
  9. MI bardzo spodobał się 2 sezon

    youandme255.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja jestem w połowie drugiego sezonu i uważam, że jest on zdecydowanie lepszy od pierwszego! Pełna ocena przyjdzie jak obejrzę cały serial, ale teraz jestem zachwycona! ♥

    http://istotaludzkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie 2 sezon jest po prostu ciekawszy i bardziej wciąga !

      Usuń
  11. Słyszałam wiele pozytywów na temat tego serialu, ale po obejrzeniu kawałka pierwszego odcinak jakoś mnie nie kupił.

    Zapraszam!
    mój blog
    mój instagram

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba pamiętać o tym, że każdy ma inny gust. Nie zawsze serial pokaże się z tej najlepszej strony na samym początku. Warto próbować. Pozdrawiam !

      Usuń
  12. Pierwszy sezon oglądałam z ciekawości, ale był totalnym dnem, za to drugi pochłonęłam na jednym wdechu! Najbardziej wstrząsnęła mną historia Tylera, zwłaszcza w ostatnim odcinku.. Ogólnie rzecz ujmując utwierdziłam się w przekonaniu, że Hannah to egoistka, która narozrabiała i widzi winę we wszystkich poza sobą. Jestem ciekawa 3 sezonu, chociaż ten zgaduję, że będzie robiony typowo dla pieniędzy, bo 13 rw to serial, który powinien sie skończyć na pierwszym sezonie. Drugi ładnie wybrnął, ale nie wiem jak będzie z 3..
    buziaki! x
    http://coachingowe-prdlnie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W pełni się z Tobą zgadzam w kwestii Tylera i Hannah. Dla niektórych 2 sezon był niepotrzebny, ale dla mnie uratował wszystko. Dzięki niemu całość może być lepiej postrzegana. Trzeci sezon będzie już konkretnie naciągany. Pozdrawiam !

      Usuń
  13. Przyznam, że nawet nie kojarzę tego serialu.

    OdpowiedzUsuń
  14. Oglądałam pierwszy sezon, drugiego jeszcze nie zaczęłam ale w wakacje chcę nadrobić :)

    https://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W wakacje będziemy mieć sporo czasu na takie rzeczy. Przyjemnego oglądania ! :)

      Usuń
  15. Zabrałam się kiedyś za ten serial. Oczywiście od pierwszego sezonu i niestety poprzestałam na 2/3 odcinku. Serial może i jest odnoszony do bardzo ważnych problemów, ale zwyczajnie wydawał mi się monotonny. Raczej więc i do 2 nie zaglądnę, ale kto wie, może dam mu jeszcze szansę :)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń

*Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz!-to dla mnie wielka motywacja.
*Pamiętajcie o linku do waszego bloga-na pewno zajrzę.
*Jeśli mój blog ci się spodobał- zaobserwuj.

Copyright © 2014 Świat Anonima , Blogger